Day 220 – "MOMMADE" KNITTED DRESS

knitted sweater for fashion kids

Today I go by granny Paola and my mom has decided to get me to wear this sweater (which is, in fact, a dress) that she made ​​and embroidered all by herself two years ago. I was 4 months and she liked to put me in the baby sling (she says that I was good everywhere) and, while I slept blessed, she was “knitting” and, with the invaluable help of my granny, learning to knit! In fact, she did only that, she went back to work after a while and she did not have much time left. The first year was a too big DRESS, the second a too small DRESS, now it is a perfect SWEATER. Who knows what the granny will say…. she will remember with pleasure … here it is…

Oggi vado dalla nonna Paola e la mamma ha deciso di farmi indossare questo golfino (che poi è un vestito) che lei ha fatto e ricamato a mano  tutto da sola due anni fa. Io avevo 4 mesi e lei si divertiva a mettermi nel marsupio (dice che io stavo ovunque) e, mentre io dormivo beata, lei “sferruzzava” e, con il prezioso aiuto della mia nonna, imparava a fare la maglia!! In realtà ha fatto solo questo, ha ripreso a lavorare dopo poco e non ha avuto più molto tempo. Il primo anno era un VESTITO troppo grande, il secondo un VESTITO troppo piccolo, adesso è un MAGLIONCINO perfetto. Chissà che dirà la nonna…si ricorderà con piacere…ecco qua…

wool hat for fashion kids

maglioncino fatto a maglia per bambini

knitted sweater for kids

benetton cardigan for kids

knitted sweater for fashion kids

eddie pen jeans for kids

calzedonia socks for kids

naturino shoes

naturino scarpe per bambini

christmas decoration

children's fashion blog

ZARA T-SHIRT
“MOMMADE” KNITTED DRESS AS SWEATER
BENETTON CARDIGAN (NEW COLLECTION)
EDDIE PEN JEANS
BENETTON HAT
CALZEDONIA SOCKS
NATURINO SHOES

SANTA CLAUS (CHRISTMAS DECORATION)

 

outfit for fashion kids   children fashion blog   children's fashion blog

17 Commenti
  1. Ma che brava mamma! E poi mi piace tanto la tua idea del vestitino che “segue” la crescita 🙂 Mi spiace di non riuscire a lasciare sempre il commento ma l’ipad mi tradisce e devo aspettare di essere collegata al portatile o al fisso. E pensa che a Londra riuscivo con minore difficoltà… Bacionissimi!

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato.